S.V. ’t Harde zal voorlopig pas op de plaats moeten maken voor de plek om de koppositie. Tegen de nummer 3 op de ranglijst werd met 0-3 verloren. Vooraf was de boodschap duidelijk, VEVO stond 3 punten achter met een wedstrijd minder gespeeld. S.V. ’t Harde stond op plek 2 met 1 punt achterstand op de koploper Apeldoornse Boys. Ook Apeldoornse Boys heeft een wedstrijd minder gespeeld.

De wedstrijd begon goed voor S.V. ’t Harde. Er werd druk op de defensie van VEVO gezet en de mannen uit Veessen konden erg lastig opbouwen. Na 10 minuten spelen begon S.V. ’t Harde ook kansen te creëren, waarbij Menno van ’t Hul het dichtst bij de openingstreffer was. Na ruim een half uur begon VEVO meer aan te dringen. Er werden steeds meer kleine overtredingen gemaakt door de spelers van S.V. ’t Harde. Uit één van deze vrije trappen kwam de bal uiteindelijk voor de volledig ongedekte Jonas Faber, die onberispelijk de 0-1 in de touwen jaagt.

Net voor rust scoort Dani Draaijer 0-2, waarbij de aangever van VEVO volledig vrij in het strafschopgebied de bal op Dani Draaijer kan kaatsen die de bal mooi binnenschiet.

Na rust ging VEVO zich ingraven en liet het gehele initiatief aan S.V. ’t Harde. Helaas kon S.V. ’t Harde weinig met het overwicht en kwamen er niet echt uitgespeelde kansen. Ook na een aantal wissels werd het spelbeeld niet anders. Uiteindelijk weet VEVO vanuit een counter de einduitslag van 0-3 op het scorebord te zetten. De frustraties bij S.V. ’t Harde waren zichtbaar en invaller Daan van Gelder ging er nog met een rode kaart af, dit na een onbesuisde overtreding op het middenveld.

Volgende week wacht de lastige uitwedstrijd tegen BAS uit Biddinghuizen. BAS won met maar liefst 0-4 van koploper Apeldoornse Boys en staat 1 punt achter S.V. ’t Harde op de 4eplek in de 4e klasse D.