Rookbeleid

Voor de één een opluchting, voor de ander een crime. Tot welke partij jij/u hoort doet er eigenlijk niet zoveel toe, S.V. ’t Harde is verplicht hierover afspraken te maken.

Wat is minimaal nodig?

Voor sportverenigingen moet duidelijk zijn wat de minimale afspraken zijn die verenigingen moeten maken om maximaal uitzicht te houden op het uitblijven van meer dwingende maatregelen. De insteek daarbij is dat nu de sport rookbeleid door middel van zelfregulering wil invoeren men als vereniging afspraken moet maken. Gebeurt dit niet dan is een wettelijk rookverbod onafwendbaar. Men kan als sportvereniging zijn eigen pakket samenstellen waarbij als uiterste minimum geldt bescherming van de jeugd. Sportverenigingen moeten zich realiseren als ze slechts voor het uiterste minimum gaan dat dan alsnog van overheidswege maatregelen kunnen worden genomen.

(Bron: KNVB)

Het voltallige bestuur (hoofd en jeugd) van S.V. ’t Harde is tot de volgende afspraken gekomen.

Er mag de gehele week niet gerookt worden in alle gebouwen van SV ‘t Harde. Er geldt dus in alle gebouwen de gehele week (zonder uitzonderingen) een algeheel rookverbod. Alleen buiten wordt het roken gedoogd.

Dit beleid is mede gebaseerd op:

• Tabaks- en Rookwarenwet