In de kantine en op het terras van S.V. ’t Harde gelden de volgende afspraken/regels:

  1. Organisatie
    1. Een kantinedienst (bar) bestaat uit maximaal 3 personen; bij pieken (zoals de rust bij een thuiswedstrijd van het 1e elftal of evenementen) kan (tijdelijk) extra hulp worden ingezet
    2. Alleen personen die de ‘Instructie Verantwoord Alcoholgebruik’ (IVA) aantoonbaar succesvol hebben afgerond mogen barwerk verrichten. Er is een map achter de bar aangelegd met daarin de IVA certificaten van bevoegde personen.
    3. Alleen degene die bardienst heeft mag zich achter de bar bevinden.
    4. Het barpersoneel is verantwoordelijk voor het hanteren van de alcohol schenktijden zoals vermeld in de openingstijden van de kantine.
    5. Openingstijden van de kantine zijn voor een ieder duidelijk zichtbaar in de kantine en op de website gepubliceerd.
    6. Voor het wedstrijdsecretariaat en bestuurskamer is beiden een standaard voorraad consumpties aangelegd. Mocht er tekort zijn dan kan aanvulling aangevraagd worden bij een barmedewerker. Aanvullingen dienen op de juiste code weggeboekt te worden.
    7. Er worden geen contante betalingen uit de kassa gedaan. Rekeningen worden overlegd aan de penningmeester.
    8. Alles dat verkocht wordt, dient aangeslagen te worden op de kassa.
    9. Eigen verbruik dient aangeslagen te worden op de kassa.
  2. Omgang en gedrag
    1. Er wordt niets ‘op de pof’ gekocht, alle consumpties worden direct afgerekend.
    2. Het is niet toegestaan zelf meegebrachte (alcoholhoudende) drank te gebruiken in de kantine, kleedlokalen, hoofd-en jeugdbestuurskamer of elders op het terrein van de vereniging.
    3. Bij thuiswedstrijden van het 1e elftal wordt er (tijdens de wedstrijd) alcoholische drank geschonken in plastic glaswerk.
    4. Iedereen dient zich te houden aan het alcoholbeleid.
    5. Iedereen dient zich te houden aan het rookbeleid.
    6. Het is niet toegestaan meubilair uit de kantine mee naar buiten te nemen.
    7. Elke bezoeker is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag.
    8. Iedereen is verantwoordelijk voor het opruimen van zijn/haar eigen rommel. Spreek personen aan als ze dit niet doen.
    9. De zijdeur (kantine) naar de fietsenstalling functioneert alleen als nooddeur en blijft standaard dicht.
  3. Overige
    1. De vereniging is niet aansprakelijk voor diefstal en/of vermissingen.
    2. Het bestuur, (bar-) vrijwilligers en de vereniging kunnen nimmer aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van alcoholmisbruik.
    3. In alle gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist het bestuur.

De regels zijn deels gebaseerd op wetgeving (Drank- en Horecawet, APV van de gemeente) en deels gebaseerd op (negatieve) ervaringen uit het verleden. Doel van deze lijst is het creëren van een aangename leefomgeving voor iedereen.

Voor de handhaving van de regels doet het bestuur een beroep op de sociale controle van al onze leden. Elk lid heeft het recht (en de plicht) om een ander aan te spreken op gedrag niet conform bovengenoemde regels. Naast de sociale controle verwachten de vereniging van haar leden dat overtredingen op een discrete manier worden gemeld aan het bestuur. Alleen het bestuur bepaalt of er eventuele sancties moeten volgen.

Zie ook:

Het rookbeleid van S.V. ’t Harde

Het alcoholbeleid van S.V. ’t Harde