Eindelijk mochten we weer de zaal in met het kersttoernooi van S.V. ’t Harde. Drie dagen lang waren we te gast bij MFC Aperloo waar we op woensdag, donderdag en vrijdag lekker bezig geweest zijn met het spelen van veel partijtjes voetbal. Met de hulp van veel ouders, spelers en leiders hebben we zonder problemen de toernooien kunnen afwerken en vanuit deze plek wil ik nogmaals mijn dank uitspreken aan al deze helpende handjes!

Dan de toernooien! Op woensdag 28 december begonnen we al vroeg in de ochtend met de JO8 & JO9-2. De teams speelden op twee veldjes 3 tegen 3 op mini-doeltjes en het ging er lekker fanatiek aan toe. Alle teams wisten gelukkig allemaal een keer een wedstrijdje te winnen, maar het team van Barcelona onder begeleiding van Gerwin van Ark met daarin Tijn, Colin en Jan bleek uiteindelijk het sterkste team.

Tussen de wedstrijden door werden er door alle teams strafschoppen genomen op ‘Kerstman’ Wesley en zorgde Sven ervoor dat alle doelpunten werden bijgehouden.

De winnaars van alle teams kregen de KerstmanCup mee naar huis!

In de middag werd het toernooi voor de JO9-1, JO10 & JO11 gespeeld. De zes teams die meespeelden om de prijzen deden op 2/3 van de sporthal.

Net als in de ochtend mochten ook hier alle teams strafschoppen nemen op de Kerstman en dat ging er al een stuk harder aan toe. De Kerstman moest hard werken om zijn doel schoon te houden.

Het toernooi was spannend, al had Manchester City even de pech dat het wat minder lekker liep.

De uiteindelijke winnaar werd de grote concurrent uit eigen land Liverpool. Het team bestaand uit: Ahmad, Liam, Sven, Bas en Mafhoud werden door coach Henk van den Hoek gestuurd naar de grote hoofdprijs.

Op donderdag 29 december stonden de teams van JO13 & MO13 te trappelen om hun toernooi te gaan spelen.

Het was duidelijk te merken dat het spelniveau van het toernooi om hoog ging. De wedstrijdjes, die in de hele hal gespeeld werden, kregen steeds meer lading naarmate het toernooi vorderde. Niemand wilde verliezen en dat was goed te merken, want winnen is nu eenmaal net wat leuker.

Met de hoofdprijs ging het team van Bayern München er vandoor. Het team gecoacht door Yinthe Hulst was eenvoudig weg te sterk voor de concurrentie. De selectie van Bayern München bestond uit de volgende topspelers: Dylan, Cernoux, Joey, Abet, Liza-Lynn en Torsten.

Donderdagmiddag was het de beurt aan de JO15, JO17 en MO17. De opkomst was ook bij deze teams meer dan goed te noemen. Maarliefst 8 teams speelden in twee poules om een plek in de finale. Uiteindelijk werd de finale een echte ‘Classico’ namelijk Real Madrid tegen Barcelona. De ploegen waren in de finale enorm aan elkaar gewaagd en door het gelijke spel moesten shoot-outs het verschil gaan bepalen. De zenuwen bij beide teams waren groot want de beide team misten de eerste vier shout-outs. Toen Barcelona ook de vijfde miste mocht ‘keeper’ Yannick Mulder aanleggen om de winnende te maken en hij slaagde daar uitstekend in! De winst was er voor Real Madrid bestaand uit de spelers: Merijn, Aron, Kean, Jort en Yannick.

Op de slotdag van het toernooi was het in de middag de beurt aan de G-teams. Vier teams speelden in een hele competitie een kleine twee uurtjes volle bak voor iedere overwinning. Waar de leiders elkaar onderling op scherp probeerden te zetten, had scheidsrechter Kay Bosscha het vrij eenvoudig deze middag.

Aan mooie doelpunten en fanatiek juichen was er geen gebrek deze middag. De winst van het toernooi werd gepakt door het team van Paris Saint Germain, al zullen de bewoners van de Zoom de onvermoeibare Ferry wel hebben horen juichen. Het team van Paris bestond uit: Damian, Ferry, Gerdo en Chiwiana.

Omdat er in de toernooiregels niets stond over het doelsaldo, hadden we twee team die op de derde plek zijn geëindigd!

Het kersttoernooi werd besloten met een toernooi van de senioren. De opkomst was met 47 deelnemers boven verwachting groot en dat stemt de toernooicommissie dan ook heel tevreden. In twee poules van 4 werd er gestreden om een finaleplek, of om zo snel mogelijk naar de kantine te kunnen! Beide kampen slaagden hier uiteindelijk glansrijk in.

In de finale, die tussen Paris Saint Germain en Liverpool ging, bleek Paris Saint Germain (Jasper, Michiel, Dennis, Stefan en Martijn) uiteindelijk met 2-0 te sterk.

Man van het toernooi, Michiel Vlijm, nam de laatste eerste prijs bokaal van het kersttoernooi 2022 in ontvangst van de toernooileiding, waarmee er een eind kwam aan drie mooie en sportieve dagen in het MFC Aperloo.