Wij heten u graag welkom op sportpark Schenk bij S.V. ’t Harde. Zoals eerder al gemeld op onze website houden wij ons strikt aan de richtlijnen van het RIVM en volgen wij het advies van de KNVB. Hieruit heeft S.V. ’t Harde een protocol opgemaakt waaraan al onze leden, vrijwilligers maar ook onze gasten en bezoekers zich dienen te houden.

  • Klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen;
  • Was vaak je handen;
  • Werk zoveel mogelijk thuis;
  • Vermijd drukke plekken;
  • Reis zoveel mogelijk buiten de spits.
1.      Verplichte registratie voor toegang op het park bij bezoek van >250 personen.
  • Op basis van het wedstrijdprogramma wordt er vooraf besloten op welke zaterdagmiddagen wij gaan registreren. Op dit moment gaat het om 17 oktober en 16 januari. Dit zal wellicht nog uitgebreid worden en wordt wekelijk gemonitord door “Coronacommissie”.
  • Bij de ingang van het park worden de bezoekers gevraagd zich te registreren.
    * Optie 1: U kunt met uw smartphone de QR-code scannen en u digitaal aanmelden.
    * Optie 2: U vindt op www.svtharde.nl het registratieformulier in PDF, deze kunt u vooraf uitprinten en invullen en bij binnenkomst op het park afgeven. Bij de ingang van het sportpark zijn ook registratieformulieren aanwezig die u direct kan invullen.
2.      Coronaregels Accommodatie
  • De ingang en uitgang van het sportpark is via het grote hek. Zie routering binnenkomst, scheiding is aangebracht via hekken en borden, routering is middels pijlen.
  • Rondom veld 1 en veld 2 zijn er op 1,5 meter stippen op de tegels geschilderd en rondom veld 3 en veld 4 (pupillenveld) wordt de 1,5 meter aangegeven met tape op de buizen van het hekwerk. Op deze manier kunt u zien waar u kunt staan zodat u de juiste afstand hanteert.
  • Op de tribune mag u enkel gebruik maken van de stoelen die niet bedekt zijn.
  • Als er bij binnenkomst van het sportpark geregistreerd wordt zal er handdesinfectie staan, bij binnenkomst het verzoek de handen te desinfecteren.
  • U wordt te allen tijde verzocht zich te houden aan de aanwijzingen van het personeel. Bij overtreding van de regels is het mogelijk dat u de accommodatie op aanwijzing van het personeel moet verlaten. Laten wij met elkaar hierop letten en dit niet laten gebeuren.
  • Er vindt een telling en verplichte inschrijving plaats bij ingang van het terras.
    De inschrijving vindplaats via een registratieformulier waarop u uw gegevens kunt invullen of via een QR code: U kunt met uw smartphone de QR-code scannen en u digitaal aanmelden. U kunt uw persoonsgegevens op het digitale formulier opslaan wanneer u zich voor het eerst aanmeldt, zodat het aanmelden bij een volgend bezoek nog sneller gaat.
  • Bij binnenkomst van het terras staat handdesinfectie, bij binnenkomst het verzoek de handen te desinfecteren.
  • De hoeveelheid tafels en stoelen zijn gebaseerd op het maximaal toelaatbare aantal. Er is plaats voor vijftig mensen in de kantine en er is plaats voor vijftig mensen op het terras. Alle stoelen en tafels moeten blijven staan, er mag niet geschoven worden. Gasten moeten blijven zitten, staan is niet toegestaan. Per tafel het verzoek om 1 persoon de drankjes te laten halen bij de bar.
  • Aan de bar zijn geen zitplaatsen.
  • Voorkeur Pinbetalingen
  • Er worden alleen verpakte etenswaren verkocht. De keuken blijft voorlopig gesloten.
  • Ingang kantine is via de terras deuren, de uitgang is via de deuren bij de toiletten/ hoofdbestuurskamer. Routing is aangegeven via pijlen op de grond. Er is éénrichtingsverkeer.

4.      Coronaregels teams (ook voor gastenteams)
  • Zowel eigen teams als gasten komen bij elke wedstrijd in tenue naar sportpark Schenk.
  • Assistent-scheidsrechters krijgen wegwerp handschoenen aangeboden om te gebruiken bij het vlaggen. De vlag en handschoenen kunnen worden opgehaald bij het wedstrijdsecretariaat. De vlaggen dienen hier ook weer te worden teruggebracht. De reden van de wegwerphandschoenen is dat de vlaggen niet (goed) gedesinfecteerd kunnen worden.
  • Line-up
    o De teams betreden gefaseerd het speelveld.
    o Er wordt geen line-up gedaan.
    o Er worden geen handen geschud.
    o Beide aanvoerders melden zich voor de toss bij de scheidsrechter rondom de middenstip. Houd ook hierbij de 1,5 meter afstand in acht.
  • 5 -10 minuten voor de rust kan de leider/wisselspeler het treetje drinken ophalen bij het Wedstrijdsecretariaat. Na de rust of wedstrijd wordt verwacht het treetje weer terug te brengen.
  • Bij de Dug-out worden extra stoelen geplaatst op 1,5 meter. Er wordt geen maximum gesteld aan het aantal personen per team.
  • Na de wedstrijd (en eventueel douchen en omkleden) worden de spelers en supporters van de uitspelende teams vriendelijk verzocht direct naar huis te gaan.
  • Advies bij het reizen naar een uitwedstrijd: Mondkapje dragen als je samen in één auto stapt als je niet uit hetzelfde huishouden komt.
  • Een ieder zorgt voor een eigen drinkfles tijdens de wedstrijd, bidons van de vereniging worden niet gebruikt.
  • Door de weeks blijft het wedstrijdsecretariaat gesloten. Dit i.v.m. de schoonmaakwerkzaamheden die hiervoor benodigd zijn. Dit kunnen wij als vereniging doordeweeks niet realiseren/waarmaken. Graag begrip hiervoor.
5.      Coronaregels kleedkamers
  • Bij binnenkomst van de kleedkamers staat een desinfectie dispenser, bij binnenkomst het verzoek de handen te desinfecteren.
  • Elk team, zowel uit als thuis, krijgen op wedstrijddagen (vrijdagavond – zaterdag) minimaal één kleedkamer ter beschikking. Vanaf 18+ geldt maximaal 8 personen tegelijk in de kleedkamer waarvan 2 personen tegelijk kunnen douchen, alleen in kleedkamer 10 kunnen maximaal 10 personen waarvan 2 tegelijk kunnen douchen. Hoe dit in te delen is aan de teams zelf. Bij aankomst kan je op de tv-schermen nagaan welke kleedkamer is toebedeeld.
  • Geen ouders toegestaan in de kleedkamer bij de jeugdteams, dit is alleen toegestaan voor de leider/trainer.
  • Er geldt éénrichtingsverkeer. Ingang is de deur bij het wedstrijdsecretariaat, uitgang is de zijdeur aan het eind links in de gang.
  • Als bij aankomst een kleedkamer bezet is dan het verzoek de tassen eerst mee te nemen naar het veld. In de rust kan men (bij 18+ met max 8 personen tegelijk) de tassen in de kleedkamer plaatsen.
  • Door de weeks blijven de kleedkamers gesloten. Dit geldt ook als er een wedstrijd gespeeld wordt. Dit i.v.m. de schoonmaakwerkzaamheden die hiervoor benodigd zijn. Dit kunnen wij als vereniging doordeweeks niet realiseren/waarmaken. Graag begrip hiervoor.

6.      Coronaregels trainers en leiders
  • De spelers t/m O19 hoeven geen afstand tot elkaar te houden
  • Vanaf O21 en senioren houden spelers onderling 1,5 meter afstand.
  • Trainers en leiders houden altijd 1,5 meter afstand van de spelers ongeacht de leeftijd
  • Buiten op de tribunes:
    • overdekte zittribune is geplaceerd
    • onoverdekte zittribune is geplaceerd middels stippen op banken
    • onoverdekte statribune is geplaceerd middels stippen op betontredes
  • Dugouts:
    • Geplaceerd in alle dug-outs, losse stoelen op 1,5 meter richting hoekvlag is toegestaan
  • Rondom velden:
    • is geplaceerd middels stippen op tegels of tape aan hekken waar geen stoep aanwezig is
  • Kantine:
    • 50 personen geplaceerd binnen
    • 50 personen geplaceerd op terras
    • geen extra stoelen toegestaan
  • Hoofdbestuurskamer:
    • geplaceerd 16 personen
  • Wedstrijdsecretariaat:
    • geplaceerd 12 personen
  • Kleedkamers:
    • 1 t/m 9: 8 personen
    • 10: 10 personen
  • Scheidsrechterskleedkamer:
    • 5 personen
  • Massageruimte:
    • 5 personen
  • Toiletten kleedkamers:
    • dames 5 personen
    • heren 5 personen